2018 YILI
T.C.
REŞADİYE BELEDİYESİ
İDARE FAALİYET RAPORU
FAALİYET RAPORU ŞABLONU
ÜST YÖNETİCİ SUNUŞU
İÇİNDEKİLER
I- GENEL BİLGİLER
B- Yetki, Görev ve Sorumluluklar
C- İdareye İlişkin Bilgiler
1- Fiziksel Yapı
2- Örgüt Yapısı
3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
4- İnsan Kaynakları
5- Sunulan Hizmetler
6- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi
II- AMAÇ ve HEDEFLER
A- İdarenin Amaç ve Hedefleri
B- Temel Politikalar ve Öncelikler
III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER
A- Mali Bilgiler
1- Bütçe Uygulama Sonuçları
2- Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar
3- Mali Denetim Sonuçları
B- Performans Bilgileri
1- Faaliyet ve Proje Bilgileri
2- Performans Sonuçları Tablosu
3- Performans Sonuçlarının Değerlendirilmesi
4- Performans Bilgi Sisteminin Değerlendirilmesi
IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
A- Üstünlükler
B- Zayıflıklar
EKLER:
1- BİRİMLERE AİT FAALİYET RAPORLARI:
REŞADİYE BELEDİYESİ İDARE FAALİYET RAPORUNUN İÇİNDEKİLER
S.NO. BÖLÜM ADI
1-REŞADİYE BELEDİYESİ İDARE FAALİYET RAPORU
2-YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
3-İNSAN KAY.VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
4-MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ
5- FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
6- İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ
7- TESİSLER MÜDÜRLÜĞÜ
8- ZABITA AMİRLİĞİ
9- İTFAİYE AMİRLİĞİ
10-VETERİNER
11-BİLGİ İŞLEM MÜDÜRLÜĞÜ
12-PARK VE BAHÇELER MÜDÜRLÜĞÜ
2018 YILI
T.C.
REŞADİYE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
İDARE FAALİYET RAPORU
ÜST YÖNETİCİ SUNUŞU:
Belediyeler, insanların ihtiyaç duydukları toplu yaşam için gerekli hizmetleri yerine getiren, rahat, refah, huzur ve güven içerisinde sağlıklı bir hayat için görev yapan kurumlardır. Belediyemizce bu anlayışı ilke edinerek, hizmetlerimizi yerine getirdik.
Reşadiye Halkına en kaliteli hizmeti vermek, gelecek nesillerin önünü açarak halkın yaşam kalitesini yükseltmek, halkımıza çağdaş bir ilçede yaşama imkanı sağlamak amacı ile Belediyemiz kaynaklarını israf etmeden yasal yetki ve görevlerimiz çerçevesinde, şeffaf, açık, tutarlı, hesap verebilirlik anlayışı ile, toplumsal, sosyal, kültürel ve ekonomik yönden kalkınmış bir ilçe olmak için hizmetlerimiz devam etmektedir.
Göreve geldiğimiz 2014 yılından beri söz verdiğimiz projelerimizden bir bölümü olan Kanalizasyon, içmesuyu, yağmursuyu ve Doğalgaz projelerimizi gerçekleştirdik.
2018 de kazanan Reşadiye olmuştur. İnşallah devam eden yatırımlarımızla da kazanmaya devam edecektir. Özellikle doğalgazın Reşadiye’ye gelmesi, tercih edilen bir ilçe olma özelliğini artıracaktır. Reşadiye’ye ve Reşadiye’lilere olan hizmet sevdamız artarak devam edecek, asla hız kesmeyecektir. Reşadiye hepimizin ve Reşadiye’mize gönülden bağlıyız. 2018 yılında da Refah, rahat, huzur ve güvenin olduğu çağdaş, yaşanabilir bir Reşadiye için çalışmalarımız ve projelerimize aynı şevk ve hızla devam edecektir.
Belediyemiz tüm birimleriyle, Yönetim ilkeleri olan; şeffaflık, hesap verilebilirlik, katılımcılık, hukukun üstünlüğü, etkinlik ve eşitlik ilkelerini görev bilerek, halkımızın daima yanında ve hizmetinde oldu. Olmaya devam edecektir.
2018 yılında yaptığımız çalışmaların yer aldığı, Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkındaki Yönetmelik doğrultusunda hazırladığımız, 2018 Yılı İdare Faaliyet Raporunu meclisimize ve halkımızın takdirine sunuyor. Öneri ve destekleri için meclis üyesi arkadaşlarıma, yaptığımız çalışmalar esnasında Reşadiye halkının sabrına ve desteklerine teşekkür ediyorum.
Saygılarımla.
Cemil KILIÇ
Belediye Başkanı
AK PARTİ GRUBU
Hakan Ünal Hüseyin Elmas Erdem Kılıç Erol Doğan
Burhan Kışlak Metin Otyakmaz Halil İbrahim Demir
MHP GRUBU
Şükrü Türk Mustafa Yılmaz
1-GENEL BİLGİLER:
A-MİSYON ve VİZYON :
Stratejik plan yapılmadığından, Misyon ve Vizyona yer verilmemiştir.
B-YETKİ,GÖREV ve SORUMLULUKLAR
Belediye mahalli müşterek nitelikte olmak şartıyla;
a)İmar, su ve kanalizasyon,ulaşım gibi kentsel alt yapı;coğrafi ve kent bilgi sistemleri;çevre ve çevre sağlığı,temizlik ve katı atık;zabıta,itfaiye,acil yardım,kurtarma ve ambulans; şehir içi trafik defin ve mezarlıklar;ağaçlandırma,park ve yeşil alanlar;konut;kültür ve sanat,turizm ve tanıtım,gençlik ve spor;sosyal hizmet ve yardım,nikah,meslek ve beceri kazandırma;ekonomi ve ticaretin geliştirilmesi hizmetlerini yapar veya yaptırır.
b)Okul öncesi eğitim kurumları açabilir; Devlete ait her derecedeki okul binalarının inşaatı ile bakım ve onarımını yapabilir veya yaptırabilir, her türlü araç, gereç ve malzeme ihtiyaçlarını karşılayabilir; sağlıkla ilgili her türlü tesisi açabilir ve işletebilir,kültür ve tabiat varlıkları, ile tarihi dokunun ve kent tarihi bakımından önem taşıyan mekanların ve işlevlerinin korunmasını sağlayabilir; bu amaçla bakım ve onarımını yapabilir,korunması mümkün olmayanları aslına uygun olarak yeniden inşa edebilir. Gerektiğin de, öğrencilere, amatör spor kulüplerine malzeme verir ve gerekli desteği sağlar, her türlü amatör spor karşılamaları düzenler, yurt içi ve yut dışı müsabakalarda üstün başarı gösteren veya derece alan sporculara belediye meclis kararıyla ödül verebilir. Gıda bankacılığı yapabilir.
Hizmetlerin yerine getirilmesinde öncelik sırası, belediyenin mali durumu ve hizmetin ivediliği dikkate alınarak belirlenir.
Belediye hizmetleri vatandaşa en yakın yerlerde ve en uygun yöntemlerde sunulur. Hizmet sunumunda özürlü, yaşlı, düşkün ve dar gelirlerin durumuna uygun yöntemler uygulanır.
Belediyenin görev; sorumluluk ve yetki alanı belediye sınırlarını kapsar.
a)Belde sakinlerinin mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla her türlü faaliyet ve girişimde bulunmak.
b)Kanunların belediyeye verdiği yetki çerçevesinde yönetmelik çıkartmak, belediye yasakları koymak ve uygulamak, kanunlarda belirtilen cezaları vermek.
c)Gerçek ve tüzel kişilerin faaliyetleri ile ilgili olarak kanunlarda belirtilen izin veya ruhsatı vermek.
d)Özel kanunları gereğince belediyeye ait vergi, resim, harç, katkı ve katılma paylarının tarh, tahakkuk ve tahsilini yapmak; vergi, resim ve harç dışındaki özel hukuk hükümlerine göre tahsili gereken doğal gaz, su, atık su ve hizmet karşılığı alacakların tahsilini yapmak veya yaptırmak.
e)Müktesep haklar saklı kalmak üzere; içme, kullanma ve endüstri suyu sağlamak; atık su ve yağmur suyunun uzaklaştırmasını sağlamak; bunlar için gerekli tesisleri kurmak, kurdurmak, işletmek ve işlettirmek; kaynak sularını işletme veya işlettirmek.
f)Toplu taşıma yapmak; bu amaçla otobüs, deniz ve su ulaşım araçları, tünel raylı sistem dahil her türlü toplu taşıma sistemlerini kurmak, kurdurmak işletmek ve işlettirmek.
g)Katı atıkların toplanması, taşınması, ayrıştırılması, geri kazanımı, ortadan kaldırılması ve depolanması ile ilgili bütün hizmetleri yapmak ve yaptırmak.
h)Mahalli müşterek nitelikteki hizmetlerin yerine getirmesi amacıyla, belediye ve mücavir alan sınırları içerisinde taşınmaz almak, kamulaştırmak, satmak, kiralamak veya kiraya vermek, trampa etmek, tahsis etmek bunlar üzerinde sınırlı ayni hak tahsis etmek.
i)Borç almak, bağış kabul etmek.
j)Toptancı ve perakendeci halleri, otobüs terminali, fuar alanı, mezbaha, ilgili mevzuata göre yat limanı ve iskele kurmak, kurdurmak, işletmek, işlettirmek veya bu yerlerin gerçek ve tüzel kişilerce açılmasına izin vermek.
k)Vergi, resim ve harçlar dışında kalan dava konusu uyuşmazlıkların anlaşmayla tasfiyesine karar vermek.
I)Gayri sıhhi müesseseler ile umuma açık istirahat ve eğlence yerlerini ruhsatlandırmak ve denetlemek.
m)Beldede ekonomi ve ticaretin geliştirilmesi ve kayıt altına alınması amacıyla izinsiz satış yapan seyyar satıcıları faaliyetten men etmek, izinsiz satış yapan seyyar satıcıların faaliyetten men edilmesi sonucu, cezası ödenmeyerek iki gün içinde geri alınmayan gıda maddelerini gıda bankalarına, cezası ödenmeyerek otuz gün içinde geri alınmayan gıda dışı malları yoksullara vermek.
n)Reklam panoları ve tanıtıcı tabelalar konusunda standartlar getirmek.
o)Gayri sıhhi işyerleri, eğlence yerlerini, halk sağlığına ve çevreye etkisi olan diğer iş yerlerini kentin belirli yerlerinde toplamak; hafriyat toprağı ve moloz döküm alanlarını; sıvılaştırmış petrol gazı (LPG)depolama sahalarını; inşaat malzemeleri, odun, kömür ve hurda depolama alanları ve satış yerlerini belirlemek; bu alan ve yerler ile taşımalarda çevre kirliliği oluşmaması için gereken tedbirleri almak.
p)Kara, deniz, su ve demiryolu üzerinde işletilen her türlü servis ve toplu taşıma araçları ile taksi sayılarını, yol, cadde, sokak, meydan ve benzeri yerler üzerinde araç park yerlerini tespit etmek ve işletmek, işlettirmek veya kiraya vermek; kanunların belediyelere verdiği trafik düzenlemesinin gerektirdiği bütün işleri yürütmek.
Belediyenin proje karşılığı borçlanma yoluyla elde ettiği gelirleri, şartlı bağışlar ve kamu hizmetlerinde fiilen kullanılan malları ile belediye tarafından tahsil edilen vergi, resim ve harç gelirleri haczedilmez.
C-İDAREYE İLİŞKİN BİLGİLER:
1- FİZİKSEL YAPI:
TOPLAM MİKTARI
43 adet arsa | 88.180,14 m2 dir |
Oto Terminali (içersinde belediyemize ait 11 adet yazıhane bulunmaktadır) |
5347.71 m2 arsa üzerinde 370 m2 bina mevcuttur. |
Belediyemizin halen hizmet verdiği, Hizmet Binası
|
1177m2arsa üzerinde (İnşaat alanı 340m2) |
Belediyemize ait İtfaiyenin hizmet verdiği bina |
4008.63 m2 (İnşaat alanı 365 m2)
|
2 adet Mezarlık |
25.365.66m2 arsa
70m2 bina mevcuttur. |
İçersinde 3 yıldızlı Termal Otel, 16 adet villa tipi apart ev, 19 odalı otel, 15 Adet Lüx Apart Evler bulunan Kablıca Tesisleri, | 29417,10 m2 arsa üzerinde toplam 8680 m2 inşaat mevcuttur |
İlçemizin muhtelif yerlerinde bulunan 5 adet Park ve Meydan |
23.469.44 m2 arsası 150 m2 bina vardır |
3 adet Su deposu |
1198.26m2 arsa (İnşaat alanı465m2) |
1 adet çeşme |
27.71 m2 arsa (İnşaat alanı15 m2) |
15 adet İşyeri :1250 m2
4 adet depo : 500 m2 |
1233 m2 arsa (İnşaat alanı 1050 m2 |
BİLGİSAYAR,YAZICILAR ve FOTOKOPİLER |
38 Bilgisayar
6 Dizüstü bilgisayar 2 çok fonk yazıcı 23 Yazıcı 4 Renkli Yazıcı 3 Fotokopi 1 Tablet Bilgisayar 1 Evrak İmha Mak. 10 Kayıt Cihazı 4 Server |
TELEFON | 29 telefon |
FAKS MAKİNESİ | 2 |
JENERATÖR | 3 |
KAMERA | 56 Kamera
1 meydan kamerası 1 adet el kamerası |
FOTOĞRAF MAKİNASI | 3 adet |
ARAÇLAR |
1 adet kepçe,
1 adet traktör, 3 adet pikap, 1 adet binek otosu, 4 ad. çöp kamyonu, 3 adet itfaiye, 1 adet et taşıma 1 ad.cenaze taş. ar. 1 ad. Cenaze yıkama aracı 2 adet kamyon 1 adet yol süpürme 1 adet fil (yaprak toplama) 1 adet otobüs 1 adet vidanjör 1 adet köpük püskürtme mak. 1 adet zabıta arabası 1 adet kamyonet 1 adet Çöp Transfer Semi Treyleri |
2-ÖRGÜT YAPISI:
REŞADİYE BELEDİYESİ
TEŞKİLAT YAPISI
3- BİLGİ VE TEKNOLOJİK KAYNAKLAR:
A- MEVZUATLARI İÇEREN BİLGİ KAYNAKLARI :
5393 SAYILI BELEDİYE KANUNU
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
3194 SAYILI İMAR KANUNU
4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU
2886 SAYILI İHALE KANUNU
657 SAYILI DEVLET MEMURLARI KANUNU
BELEDİYE HİZMETLERİNİ VE PERSONELLERİNİ KAPSAYAN DİĞER MEVZUATLAR
B- TEKNOLOJİK KAYNAKLAR:
İNTERNET TABANLI BİLGİ KAYNAKLARI
CD/DVD KAYNAKLAR
WEB TABANLI KAYNAKLAR
ELEKTRONİK POSTA
4-İNSAN KAYNAKLARI:
İNSAN KAYNAKLARI:
MEVCUT MEMUR KADROSU: 93 –DOLU KADRO: 27
BOŞ KADRO: 60
SÖZLEŞMELİ :6
NORM KADRO DIŞI KULLANILAN KADRO :–
KADROLU İŞÇİ SAYISI : 47
31.12.2018 tarihi itibari ile Belediyemizde 28 memur, 5 tam zamanlı, 1 kısmi zamanlı olmak üzere 6 sözleşmeli, 47 daimi işçi, 26 tane Belediye Personel Limited Şirketi olmak üzere, 107 personel görev yapmaktadır.
İDARİ PERSONEL MEMUR ( DOLU-BOŞ) DURUMUNA GÖRE
SINIFI | DOLU | BOŞ | TOPLAM |
G.İ.H. | 17 | 51 | 68 |
T.H. | 12 | 4 | 16 |
S.H. | 2 | 3 | 5 |
Y.H. | 1 | 2 | 3 |
A.H. | 1 | – | 1 |
TOPLAM | 33 | 60 | 93 |
İDARİ PERSONEL SÖZLEŞMELİ PERSONEL ( DOLU-BOŞ) DURUMUNA GÖRE
STATÜSÜ | SINIFI | ÜNVANI | KAD.DER | SAYISI/DURUMU
KAD.KARŞILIĞI ( DOLU) |
TOPLAM |
5393 SY.KANUNUN 49.MD. 1 YILLIK kısmi zamanlı |
A.H. |
AVUKAT |
4 |
1 |
1 |
5393 SY. KANUNUN 49.MD.TAM ZAMANLI |
TH |
Mühendis Teknikeri Mimar Ekonomist |
7 8 7 7 |
1 2 1 1 |
1 2 1 1 |
TOPLAM |
5 |
İŞYERİ ADI | KADROLU İŞÇİ | GEÇİCİ İŞÇİ SAYISI | ESKİ HÜKÜM İŞÇİ | ÖZÜRLÜ İŞÇİ SAYISI | TOPLAM | |
DOLU | BOŞ | |||||
REŞADİYE BELEDİYE BAŞKANLIĞI | 47 | — | — | — | 1 | 47 |
5-SUNULAN HİZMETLER:
Reşadiye’nin modern altyapı sistemine kavuşması için; Kanalizasyon, içme suyu, yağmursuyu yapım işi İlbank tarafından 11.272.088.00.Tl proje keşif tutarı ile başlamıştır.
1- 35 km Atık su ve parsel yenileme işi,
2- 35 km içme suyu şebeke ve abone yenilenmesi işi,
3- Yağmursuyu şebeke yapımı,
4- 20 km doğalgaz hattı ve abone yapım işi
5- Muhtelif mahalle sokak ve caddelerin 6.261 metre asfalt yol yapım işi,
6- Elektrik havai hatlarının yer altına alınması işi,
7-Kaldırımların yenilenmesi işi,
1-Kanalizasyon Çalışmaları; İlçemiz Atık su ve parsel yenileme çalışmaları %95 oranında tamamlanmıştır.
Reşadiye-Ordu-Tokat İl yolunun 7 ayrı noktasından, Niksar-Reşadiye-Koyulhisar yolundan yeraltından enine yatay sondaj metodu ile kanalizasyon ve içmesuyu borusu geçirilmesi için Karayolları ile protokol yapılmıştır.
2-İçmesuyu Çalışmaları; İlçemiz içme suyu şebeke ve abone yenilenmesi çalışmalarının %80 oranında tamamlanmıştır.
3-Yağmur Suyu Şebeke Yapımı; çalışmaları tamamlanmıştır.
4-20 Km Doğalgaz hattı ve abone yapım işi; Doğal Gaz dağıtım şirketi olan AKSA ile yapılan protokolle ilçe içersinde hat döşemesi yapılmış, abone işlemleri tamamlandıktan sonra İlçemizde doğalgaz kullanılmaya başlanacaktır.
5- Muhtelif mahalle sokak ve caddelerin 6.261 metre asfalt yol yapım işi: ilçemiz muhtelif cadde ve sokakların asfalt (BSK) yapım işi/Akhel İnşaat Maden Nakliyat Taahhüt Turizm San. Tic.Ltd.Şti ne 2.348.805.20 Tl sözleşme bedeli ile ihale edilmiş, 2018 yılında asfaltlama çalışmalarına başlanmıştır. Hava şartları nedeni ile çalışmalara ara verilmiş, 2019 yılında tamamlanacaktır.
6- Elektrik havai hatlarının yer altına alınması işi, Belediyemizce ÇEDAŞ ile yapılan görüşmeler sonucu ilçemiz elektrik havai hatlarının yer altına alınması sağlanmıştır.
7-Kaldırım Çalışmaları, Belediyemizce ilçemiz cadde ve sokaklarındaki kaldırımlar;
İşçilik hizmeti 191.880.00 Tl bedelle Ulu Yapı Gayrimenkul Yatırım San. Ve Dış Tic. Ltd. Şti.ne,
Kaldırım malzeme 480.500.00.Tl. bedelle Yapı Teksan İnşaat Mimarlık Madencilik San. Tic.A.ş. ihale edilmiş, kaldırım çalışmalarına başlanmıştır.
8- Meydan Parkı Projesi; İlçe merkezinde bulunan Alparslan Türkeş ve Yüzüncü Yıl oturma parkları yıkılarak yerine bin metrekarelik alanda Meydan Parkı Projesi çalışmalarına başlanmıştır. Bu proje ile, gelişen, büyüyen, güzelleşen ilçemizi daha iyi standartlara ulaştırmak amacı ile oturma alanları, çay ocağı, yeşil alanı ve yerden aydınlatmalı ışık sistemi ile modern bir görünüme kavuşması sağlanacaktır.
Bu nedenle Alparslan Türkeş Parkında gerekli çalışma yapılmış, Yüzüncü Yıl Parkında da aynı çalışma devam edecektir.
9- Kelkit Vadisi Park Projesi ile; İlçemizin doğası da göz önünde tutularak tabiat ile iç içe yeşil alan olarak planladığımız projede; bisiklet yolu, yürüyüş yolu, havuzlar, otopark alanı, oyun parkları ve oturma bankları yer alacak olup, çalışmalara başlanmıştır.
10-Güneş Enerji Santrali Projesi ile; Belediyemize ait tesislerin elektrik enerji ihtiyacının karşılanması hedeflenmektedir. Enerji santrali ile ilgili proje ve yer temini çalışmaları tamamlanmış olup, uygulama aşamasına gelmiştir.
Güneş Enerji Santralinin kapasitesi 600 KW dır. Yatırım maliyeti yaklaşık 4.500.000.00.(Dörtmilyonbeşyüzbin) Tl.dir.Yıllık getirisi 720.000.00.(yediyüzyirmibin) Tl olarak tahmin edilmektedir. Tesis yatırım maliyetini yaklaşık 8 yılda amorti edeck olup, tesisin ekonomik ömrü 29 yı olarak öngörülmektedir.
11-Yazi İşleri Müdürlüğü Hizmetleri ;Belediyemize diğer kurum ve kuruluşlardan 1762 adet evrak gelmiş, Belediyemizce 1666 adet evrak gönderilmiştir.
Belediyemize 1282 adet dilekçe ile başvuru yapılmıştır.
04.07.2018 tarihine kadar vatandaşlarımızca 10 adet BİMER başvurusu yapılmış ve cevaplandırlmıştır. Bu tarihten sonra vatandaşlarımız sorun ve şikayetlerini CİMER üzerinden yapmış olup, 67 adet CİMER başvurusuna cevap verilmiştir.
Belediyemiz Meclisi 12 defa olağan 2 defa olağanüstü toplanarak, 132 adet karar almıştır.
Belediyemiz Encümeni haftada 2 gün toplanarak 106 adet karar almıştır.
Kamu kurum ve kuruluşlarının zaman, maliyet ve verimliğinin sağlanması amacı ile e-Yazışma Teknik rehberine uygun olarak hazırlanan belgelerin fiziksel olarak gönderilmesi yerine Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) ile gönderilmesi gerektiğinden, Belediyemizce Kep adresi alınmıştır.
İçişleri Bakanlığınca belediyelerin iş ve işlemlerini kolaylaştıracak merkezle ve belediyelerin birbirleri ile modüller üzerinden yazışabilmesi amacı ile hizmete giren e-Belediye projesinin birinci ayağı olan EBYS Elektronik Belge Yönetim sistemine belediyemizce katılım sağlanmıştır. e-Belediye Bilgi Sistemleri Modülleri Eğitimine 1 adet personelimiz gönderilmiştir.
TÜBİTAK’a, e-Belediye projesi için gerekli olan Nitelikli Elektronik İmza sertifikası başvurusu yapılarak 8 adet Nitelikli Elektrronik İmza Sertifikası alınmıştır.
12-Belediyemiz Evlendirme Memurluğunda 65 adet evlendirme yapılarak, Nüfus Müdürlüğüne tescil işlemi yapılmıştır.
13-İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü;İçişleri Bakanlığından alınan onay ile 1 adet Tekniker kadrosuna sözleşmeli personel alımı yapılmıştır. 2018 yılında 1 adet Mimar, 1 adet Mühendis, 1 adet Ekonomist, 2 adet Tekniker tam zamanlı olarak, 1 adet Avukat kısmi zamanlı sözleşmeli olarak çalıştırılmıştır.
Belediyemizde taşeron işçi olarak çalışan 26 kişi 02.04.2018 tarihinde Belediyemiz Personel Ltd. Şti.ne kadroya alınmıştır.
2018 yılında İşkur ile Belediyemiz arasındaki protokol gereğince Toplum Yararına Çalışma Planı kapsamında 6 ay boyunca 25 adet işçi çalıştırılmıştır.
Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni olarak çalışan Cemafer SAVAŞ, Daimi İşçi kadrosunda çalışan Fettah BEKÇİ kendi istekleri ile emekliye ayrılmıştır.
Görevde Yükselme Sınavına girerek kazanan Veri Ha.Kont.İşlt. Oğuz ÖZAY ve Ambar Memuru Hamza KAYA Şef kadrosuna ataması yapılmıştır.
Belediyemiz Tekniker kadrosunda çalışan Ayşegül Yücel Nalbant’ın Saamsun Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğüne eş durumu nedeni ile naklen ataması yapılmıştır.
31.12.2018 tarihi itibari ile Belediyemizde 28 memur, 5 tam zamanlı, 1 kısmi zamanlı olmak üzere 6 sözleşmeli, 47 daimi işçi, 26 tane Belediye Personel Limited Şirketi olmak üzere, 107 personel görev yapmaktadır.
14-Tesisler Müdürlüğü;Belediyemiz Kaplıca tesislerinde komple bakım, temizlik ve ilaçlama yapılmıştır.
Kaplıca girişinde Şelale ve Aydınlatma çalışmaları tamamlanmıştır.
2018 yılında şehit ve gazi ailelerine %50 indirimli banyo hizmeti verilmiş, 2647 müşteri kaplıca tesislerimizde konaklamış, 2725 kişi banyo hizmetinden yararlanmıştır.
Kaplıca suyunun debisinin düşük olması nedeni ile İl Özel İdaresine sondaj için müracaat edilmiş olup olumlu cevap alınmıştır.
15-Zabıta Amirliği Hizmetleri; 22 adet işyerine İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı verilmiştir.
Temiz çevre temiz yaşam düşüncesi ile; İl Özel İdare Müdürlüğü ile Belediyemiz arasında yapılan protokol doğrultusunda alınan yarı römork (sıkıştırmalı çöp taşıyıcı) ile 2018 yılında da İlçemiz merkez ve köylerinden toplanan çöpler üyesi bulunduğumuz Erbaa Yeşilırmak Belediyeleri Katı Atık Yönetim Birliğinin Katı Atık Düzenli Depolama Tesisine götürülmüştür.
16-İtfaiye Hizmetleri;İlçemizin çeşitli mahalle ve köylerinde meydana gelen 19 adet adet bina, 8 adet araç yangını, 22 adet arazi yangını, 8 adet orman yangını, 6 adet odun-kömür deposu yangını, 19 adet diğer yangınlara müdahale edilmiştir.
2 adet baca temizliği, 40 adet park bahçe ve yeşil alanların sulanması, 20 adet yol kenarındaki ağaçların sulanması, cadde ve sokak ve Pazar yerlerinin düzenli yıkanması itfaiyemizce gerçekleştirilmiştir.
Yeni yapılan İtfaiye Hizmet Binasına kalorifer tesisatı yapılmıştır.
İtfaiye hizmet binasına 2 m mesafedeki alanda İtfaiye dolumu için 25m lik sondaj kuyusu açılmıştır.
İlçemizdeki park, bahçe ve yeşil alanların sulanması yapılmıştır. İlçemiz cadde ve sokaklar ile Pazar yeri yıkanması düzenli olarak yapılmıştır.
17-İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Hizmetleri; 23 adet yapı ruhsatı, 18 adet yapı kullanma izni, 7 adet kısmi imar değişikliği, 21 adet ifraz-tevhit ve yola terk işlemi yapılmıştır.
İlçemiz Akçakolay ve Altıparmak Mahallerinin imar çalışmaları devam etmektedir.
18-Mali Hizmetler Müdürlüğü Hizmetleri;
Emlak Servisince; 2018 yılı Emlak Vergisi ve Çevre Temizlik Vergisi tahakkuk miktarı 686.439,92.TL, Tahsilat Miktarı; 257.507,23TL
Su Tahsilat Servisince; 131 adet su abonesi verilmiş, su ve çeşitli gelirler tahakkuku 922.761.15 TL olup, tahsil edilen 664.857.00 TL dir. 2018 yılında toplam 436.764 m3 ilçemiz hane halkına, Resmi Kurum ve Kuruluşlarına, işyerlerine su verilmiştir. Belediyemizce İlçemizdeki Acizelere, Gazi ve Şehit ailelerine yapılan indirim uygulaması dolayısıyla 20.000 m3 su muaf tutulmuştur.
Çeşitli gelirler tahsilatı;1.003.504.00.Tl.dir.
19-Veterinerlik Hizmetleri; Halk sağlığı için, 2018 yılı yaz aylarında 250 litre haşere ilacı kullanılarak düzenli bir şekilde ilaçlama yapılmıştır.
52 adet sokak hayvanı rehabilite edilerek doğal yaşam alanına bırakılmıştır.
2018 yılında büyükbaş ve küçük hayvan nakillerinden 14.370.00.Tl gelir elde edilmiştir.
20-Bilgi İşlem Müdürlüğü Hizmetleri;Belediyemizce 4 adet meydan, 1 adet mobese, 4 adet su deposu, 4 adet Reşadiye Otogar, 4 adet itfaiye ve 8 adet 15 Temmuz Şehitler parkına takılan kamera ile canlı yayın sistemi ile dışarda bulunan hemşerilerimizin sıla hasretine yardımcı olmaktayız.
21-Park ve Bahçeler Müdürlüğü Hizmetleri; İlçemizdeki yaşamı güzelleştirmek ve sosyal aktiviteleri artırmak amacı ile düzenlediğimiz 12 adet park ve park ve bahçeleri gerekli bakım ve onarım yapılmıştır. İlçemizdeki çocuk oyun parklarının güvenli, estetik ve fonksiyonel oyun aletleriyle yenilemeye devam edilmiştir.
2018 yılında 3 vatandaşımız aceze listesine alınarak, su indirimi ve Belediyemizin yapmış olduğu diğer yardımlardan yararlandırılmıştır
İlçemizin sosyal, kültürel ve ekonomik alanda kalkınması için gayret gösterdik
Yarınlarımız olan gençlerimizin kendilerini geliştirmeleri için; Belediyemizce ilçemize yapılması planlanan Gençlik Merkezi için her türlü destek verilmiştir. En kısa sürede yapımının gerçekleşmesi sağlanarak, ilçemiz halkının hizmetine sunulacaktır.
Belediyemizce yer tahsisi yaptığımız, Reşadiye Yüksekokulu inşaatı son aşamaya gelmiş olup, İnşaatı bittiğinde daha fazla bölüm açılarak ilçemize sosyal ve ekonomik anlamda kazanım sağlanacaktır.
Belediyemizce ilçemize yapılan Endüstri Meslek Lisesi, İmam Hatip Lisesi ve Yurt binası için her türlü destek sağlanmış olup, ilçemiz modern ve sağlam okullara kavuşturulmuştur.
Diğer taraftan, okullarımıza ve ibadethanelerimize belediyemiz imkanları dahilinde her türlü yardım yapılarak eksiklerini giderdik.
İlçemizde ikamet eden fakir yardıma muhtaç vatandaşlarımıza her türlü yardımlarda bulunduk.
Toplum Sağlığı Merkezi, 112 acil ve aile hekimliklerinin bir arada bulunduğu modern bir bina yapılması için çalışmalarımız devam etmekte olup, en kısa zamanda yer temini sağlanacaktır.
İstanbul’da köy derneklerimiz tarafından organize edilen, Belediyemizce Reşadiye dışında yaşayan gençlerimizi ve vatandaşlarımıza memleket hasretini gidermek, memleket sevgisini pekiştirmek amacı ile son 4 yıldır düzenlenen Birlik ve beraberliğin çok güzel bir şekilde yaşandığı Reşadiye 4. Kelkit Halı Saha Futbol turnuvası finaline Reşadiye Belediyesi olarak ev sahipliği yaptık
6-YÖNETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ:
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun Belediye Başkanı’nın görev ve yetkilerine ilişkin 38. maddesinin (a) bendi uyarınca, “Belediye teşkilatının en üst amiri olarak belediye teşkilatını sevk ve idare etmek, belediyenin hak ve menfaatlerini korumak” belediye başkanının görev ve yetkisindedir. Belediye Başkanı en üst amir olarak idareyi sevk ve idare ederken gerektiğinde bazı yetkilerini yardımcıları- na devredebilir. Başkan yardımcıları bağlı müdürlüklerle görevlerini ifa ederken Belediye Başkan’ına karşı sorumludur.
Belediyemizin Harcama Yetkilisi Belediye Başkanıdır. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhaleleri Sözleşmeleri Kanunu çerçevesinde yapılan ihaleler, ilgi işi yaptıran birim tarafından gerçekleştirilmektedir.
2886 sayılı Devlet İhale Kanunu kapsamındaki işlemler ise Belediye Encümeni kararıyla sonuçlanmaktadır.
II-AMAÇ VE HEDEFLER:
A-İDARENİN AMAÇ VE HEDEFLERİ.
Reşadiye Belediyesinin amacı; doğası, kültürü ve kaplıcaları ile bir turizm cenneti olan İlçemizi ter türlü sosyal ve kültürel faaliyetlerle ülkemize ve dünyaya tanıtmaktır. Bunun için;
Hedeflerimiz;
1-Belediye hepimizin anlayışı içersinde, ortak Reşadiyelilik ve ortak akılla yönetmek.
2-Halkımızın beklentilerinin karşılanması ve süreklilik arz etmesi için hizmette kalitelilik ve süreklilik,
3-İlçemizin sahip olduğu tarihi ve doğal mirasa sahip çıkmak,
4-Sağlıklı ve yaşanabilir bir ilçeye sahip olmak için çevreye ve doğaya önem vermek,
5-Belediyemiz kaplıcalarını Türkiye’ye ve Dünya ülkelerine tanıtmak, İlçemizi yörenin turizm cenneti yapmak,
6-İlçe Halkının memnuniyetini artırmak.
B-TEMEL POLİTİKA VE ÖNCELİKLER.
1-TEMEL POLİTİKAMIZ.
İlçemizin sorunlarının ilçe halkının da katılımı ile çözüme ulaştırılması, Ortak Reşadiyelilik bilincini oluşturup, ortak akılla hareket edeceğimiz katılımcı bir yönetim bilinci.
2-ÖNCELİKLERİMİZ
Halkımızın istek ve şikayetlerine en kısa sürede çözüm üreterek, önerilerini dikkate almak halkımızın daha iyi bir yaşam sürmesini sağlamak.
Yaşam kalitesi yüksek, gelişmeye açık, katılımcı yönetim anlayışını yaratmak,
Reşadiye’mizin geleceği için daha modern, daha rahat ve huzurlu yaşanabilir bir şehir en büyük önceliğimiz, bunun gayreti ile çalışmalarımızın her aşamasında açık ve şeffaf olarak, her zaman hesap verebilir ve dürüst yönetim anlayışından ayrılmadan, halkın katılımının sağlandığı bir yönetim anlayışını gerçekleştirmektir.
III-FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER:
A-MALİ BİLGİLER.
1-BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI:
Bütçe Faaliyet Sonuçları
2-TEMEL MALİ TABLOLARA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR.
Açıklama |
Geçen Yılda Devre-den Öde-nek | Bütçe İle Verilen Ödenek | Aktarmayla |
Ek/Özel Ödenek |
Net Bütçe ödeneği Toplamı | Bütçe Gideri Toplamı | İptal Edilen Ödenek | ||||||||||||||||
eklenen | düşülen | ||||||||||||||||||||||
ÖZEL KALEM | 1.665.937,19 | 830.000,00 | 761.500,00 | —– | 1.734.437,19 | 1.636.102,22 | 98.334,97 | ||||||||||||||||
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ |
169.899,97 |
9.350,00 |
3.350,00 |
—— |
175.899,97 |
161.827,29 |
14.072,68 |
||||||||||||||||
MUHAREBE VE ELEKTRONİK DAİRESİ |
257.388,85 |
27.500,00 |
—— |
—— |
284.888,85 |
250.593,30 |
34.295,55 |
||||||||||||||||
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ | 63.313,49 | —— | —— | —–
|
63.313,49 | 21.338,76 | 41.974,73 | ||||||||||||||||
YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ | 256.481,97 | 25.000,00 | —— | —— | 281.481,97 | 233.102,54 | 48.379,43 | ||||||||||||||||
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ | 1.403.474,77 | 315.450,00 | 809.950,00 | —— | 908.974,77 | 538.038,96 | 370.935,81 | ||||||||||||||||
İTFAİYE MÜDÜRLÜĞÜ | 1.093.897,65 | 123.000,00 | 146.000,00 | —— | 1.070.897,65 | 978.206,72 | 92.690,93 | ||||||||||||||||
ZABITA MÜDÜRLÜĞÜ | 415.444,06 | 32.100,00 | 9.100,00 | —— | 438.444,06 | 380.926,33 | 57.517,73 | ||||||||||||||||
TEMİZLİKVE ÇEVRE KORUMA MÜDÜRLÜĞÜ |
1.849.238,56 |
854.500,00 |
——- |
—— |
2.703.738,56
|
2.691.389,78
|
12.348,78 |
||||||||||||||||
SOSYAL YARDIM MÜDÜRLÜĞÜ | 71.851,26 | ——- | 12.000,00
|
—— | 59.851,26 | 23.103,51 | 36.747,75 | ||||||||||||||||
İMAR MÜDÜRLÜĞÜ | 493.712,04 | 125.000,00 | 52.000,00 | —— | 566.712,04 | 473.576,60 | 93.135,44 | ||||||||||||||||
FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ | 2.660.529,56 | 1.404.000,00 | 2.177.000,00 | 4.500.000,00 | 6.387.529,56 | 6.260.387,04 | 127.142,52 | ||||||||||||||||
ŞEHİR İÇİ ULAŞIM MÜDÜRLÜĞÜ |
—— |
—— |
—— |
—— |
—— |
——- |
—— |
||||||||||||||||
SU VE KANALİZASYON MÜDÜRLÜĞÜ |
1.049.045,98 |
220.000,00 |
60.000,00 |
—— |
1.209.045,98 |
951.002,95 |
258.043,03 |
||||||||||||||||
PARK VE BAHÇE MÜDÜRLÜĞÜ |
240.150,26 |
220.000,00 |
220.000,00 |
500.000,00 |
740.150,26 |
578.840,12 |
161.310,14 |
||||||||||||||||
MEZBAHA MÜDÜRLÜĞÜ |
363.258,94 |
71.000,00 |
6.000,00 |
—— |
428.258,94 |
331.161,52 |
97.097,42 |
||||||||||||||||
MEZARLIKLAR VE DEFİN İŞLERİ |
84.574,69 |
—— |
—— |
—— |
84.574,69 |
35.203,32 |
49.371,37 |
||||||||||||||||
JEOTERMEL İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ |
1.761.800,76 |
781.000,00 |
781.000,00 |
—— |
1.761.800,76 |
1.518.525,17 |
243.275,59 |
||||||||||||||||
GENEL TOPLAM |
13.900.000,00 |
5.037.900,00 |
5.037.900,00 |
5.000.000,00 |
18.900.000,00 |
17.063.326,13 |
1.836.673,87 |
||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||
2018 MİZAN |
|||||||||||||||||||||||
01.01.2018-31.12.2018 Tarihleri arası | |||||||||||||||||||||||
Kurum Adı:REŞADİYE BELEDİYESİ | YILI:2018 | ||||||||||||||||||||||
AYI: | |||||||||||||||||||||||
Hesap Kodu | Hesap Adı | Borç Tutarı | Alacak Tutarı | Borç Kalanı | Alacak Kalanı | ||||||||||||||||||
TL
|
TL
|
TL
|
TL
|
||||||||||||||||||||
102 | BANKA HESABI | 10.651.304,10 | 10.651.304,10 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
103 | VERİLEN ÇEKLER VE GÖNDERME EMİRLERİ HESABI |
10.489.603,39 |
10.489.603,39 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
120 | GELİRLERDEN ALACAKLAR HESABI |
1.527.394,70 |
1.527.394,70 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
121 | GELİRLERDEN TAKİPLİ ALACAKLAR HESABI |
788.665,17 |
788.665,17 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
122 | GELİRLERDEN TECİLLİ VE TEHİRLİ ALACAKLAR |
91.710,32 |
91.710,32
|
||||||||||||||||||||
126 | VERİLEN DEPOZİTO VE TEMİNATLAR HESABI |
2.625,00 |
2.625,00 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
150 | İLK MADDE VE MALZEME HESABI |
1.112.999,91 |
1.112.999,91 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
160 | İŞ AVANS VE KREDİLER HESABI |
3.000,00 |
3.000,00 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
161 | PERSONEL AVANSLARI HESABI |
23.100,00 |
23.100,00 |
||||||||||||||||||||
162 | BÜTÇE DIŞI AVANS VE KREDİLER HESABI |
29.078,92 |
29.078,92 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
190 | DEVREDEN KATMA DEĞER HESABI |
45.363.299,51 |
45.363.299,51 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
191 | İNDİRİLECEK KATMA DEĞER HESABI |
773.493,44 |
773.493,44 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
222 | GELİRLERDEN TECİLLİ VE TEHİRLİ ALACAK |
635,86 |
635,86 |
||||||||||||||||||||
241 | MAL VE HİZMET ÜRETEN KURULUŞLARA YARDIM HESABI |
365,10 |
365,10 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
250 | ARAZİ VE ARSALAR HESABI | 5.164.292,00 | 5.164.292,00 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
251 | YER ALTI VE YERÜSTÜ DÜZENLERİ HESABI |
4.150.000,00 |
4.150.000,00 |
0 | 0 | ||||||||||||||||||
252 | BİNALAR HESABI |
5.538.238,84 |
5.538.238,84 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
253 | TESİS, MAKİNE VE CİHAZLAR HESABI |
623.347,80 |
623.347,80 |
0 | 0 | ||||||||||||||||||
254 | TAŞITLAR HESABI | 936.797,31 | 936.797,31 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
255 | DEMİRBAŞLAR HESABI |
1.256.067,87 |
1.256.067,87 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
257 | BİRİKMİŞ AMORTİSMANLAR HESABI (-) |
3.586.769,84 |
3.586.769,84 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
258 | YAPILMAKTA OLAN YATIRIMLAR HESABI
|
158.601,33 |
158.601,33 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
260 | HAKLAR HESABI | 2.288,14 | 2.288,14 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
268 | BİRİKMİŞ AMORTİSMANLAR HESABI (-) |
2.288,14 |
2.288,14 |
0 | 0 | ||||||||||||||||||
300 | BANKA KREDİLERİ HESABI | 5.274,38 | 5.274,38 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
320 | BÜTÇE EMANETLERİ HESABI | 7.835.378,22 | 7.835.378,22 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
330 | ALINAN DEPOZİTO VE TEMİNATLAR HESABI |
173.313,08 |
173.313,08 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
333 | EMANETLER HESABI | 831.763,18 | 831.763,18 | ||||||||||||||||||||
360 | ÖDENECEK VERGİ VE FONLAR HESABI | 842.868,48 | 842.868,48 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
361 | ÖDENECEK SOSYAL GÜVENLİK KESİNTİLER | 4.674.644,14 | 4.674.644,14 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
362 | FONLAR VE DİĞER KAMU İDARELERİ | 530.588,39 | 530.588,39 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
368 | VADESİ GEÇMİŞ, ERTELENMİŞ VEYA TAKSİT. HESABI | 1.254.201,48 | 1.254.201,48 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
391 | HESAPLANAN KATMA DEĞER VERGİSİ HESABI | 62.585,60 | 62.585,60 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
400 | BANKA KREDİLERİ HESABI | 4.685.569,82 | 4.685.569,82 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
472 | KIDEM TAZMİNATI KARŞILIĞI HESABI | 500.000,00 | 500.000,00 | ||||||||||||||||||||
500 | NET DEĞER HESABI | 23.742.315,15 | 23.742.315,15 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
570 | GEÇMİŞ YILLAR OLUMLU FAALİYET SONUÇ. HESABI | 2.670.056,10 | 2.670.056,10 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
580 | GEÇMİŞ YILLAR OLUMSUZ FAALİYET SONUCU HESABI
|
8.564.309,90 | 8.564.309,90 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
591 | DÖNEM OLUMSUZ FAALİYET SONUCU HESABI | 5.524.148,12 | 5.524.148,12 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
600 | GELİRLER HESABI | 10.877.235,86 | 10.877.235,86 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
630 | GİDERLER HESABI | 13.041.827,97 | 13.041.827,97 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
690 | FAALİYET SONUÇLARI HESABI | 13.041.827,97 | 13.041.827,97 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
800 | BÜTÇE GELİRLERİ HESABI | 10.614.455,35 | 10.614.455,35 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
805 | GELİR YANSITMA HESABI | 10.614.455,35 | 10.614.455,35 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
810 | BÜTÇE GELİRLERİNDEN RET VE İADELER HESABI | 423,00 | 423,00 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
830 | BÜTÇE GİDERLERİ HESABI | 16.953.032,17 | 16.953.032,17 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
835 | GİDER YANSITMA HESABI | 16.953.032,17 | 16.953.032,17 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
895 | BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI HESABI | 27.561.752,12 | 27.561.752,12 | ||||||||||||||||||||
900 | GÖNDERİLECEK BÜTÇE ÖDENEKLERİ HESABI | 23.941.747,00 | 23.941.747,00 | ||||||||||||||||||||
901 | BÜTÇE ÖDENEKLERİ HESABI | 30.812.473,87 | 30.812.473,87 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
905 | ÖDENEKLİ GİDERLER HESABI | 17.063.773,13 | 17.063.773,13 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
910 | TEMİNAT MEKTUPLARI HESABI | 290.822,00 | 290.822,00 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
911 | TEMİNAT MEKTUPLARI EMANETLERİ HESABI | 290.822,00 | 290.822,00 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||
TOPLAM | 346.230.662,69 | 346.230.662,69 | 0 | 0 | |||||||||||||||||||
EKONOMİK SINIFLANDIRMAYA GÖRE
HARCAMA İCMALİ (İKİNCİ DÜZEY)
Düzeyi | Kodu | Açıklama | Tarih aralığı | |
Kurumsal Kod | I | 46 | Belediye ve Bağlı İdareler | |
II | 45 | Tokat İli | ||
III | 14 | Reşadiye | ||
IV | Tüm Birimlerin Toplamı | |||
Kodu | Açıklama | 2018
Yılı Harcama Toplamı |
||
01 | PERSONEL GİDERLERİ | 5.102.771,45 | ||
1 | MEMURLAR | 1.371.210,02 | ||
2 | SÖZLEŞMELİ PERSONEL | 195.088,63 | ||
3 | İŞÇİLER | 3.288.553,43 | ||
4 | GEÇİCİ PERSONEL | 57.088,56 | ||
5 | DİĞER PERSONEL | 190.830,81 | ||
02 | SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ | 796.624,,50 | ||
1 | MEMURLAR | 248.306,60 | ||
2 | SÖZLEŞMELİ PERSONEL | 24.965,52 | ||
3 | İŞÇİLER | 518.221,98 | ||
4 | GEÇİCİ PERSONEL | 5.130,40 | ||
03 | MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ | 4.298.682,11 | ||
1 | ÜRETİME YÖNELİKMAL VE MALZEME
ALIMLARI |
1.744,35 | ||
2 | TÜKETİME YÖNELİK MAL VE MALZEME ALIMLARI | 1.452.879,39 | ||
3 | YOLLUKLAR | 40.541,82 | ||
4 | GÖREV GİDERLERİ | 178.640,56 | ||
5 | HİZMET ALIMLARI | 1.265.184,21 | ||
6 | TEMSİL VE TANITMA GİDERLERİ | 317.504,00 | ||
7 | MENKUL MAL,GAYRİMADDİ HAK ALIM, BAKIM VE ONARIM GİDERLERİ | 597.250,48 | ||
8 | GAYRİMENKUL MAL BAKIM VE ONARIM GİDERLERİ | 435.932,16 | ||
9 | TEDAVİ VE CENAZE GİDERLERİ | 9.005,14 | ||
04 | FAİZ GİDERLERİ | 128.260,00 | ||
2 | DİĞER İÇ BORÇ FAİZ GİDERLERİ | 128.260,00 | ||
05 | CARİ TRANSFERLER | 251.984,95 | ||
1 | GÖREV ZARARLARI | 44.935,03 | ||
2 | HAZİNE YARDIMLARI | 32.065,00 | ||
3 | KAR AMACI GÜTMEYEN KURULUŞLARA YAPILAN TRANSFERLER | 40.812,13 | ||
4 | HANE HALKINA YAPILAN TRANSFERLER | 31.564,79 | ||
7 | DİĞER İDARELERE TRANSFERLER | — | ||
8 | GELİRLERDEN AYRILAN PAYLAR | 102.608,00 | ||
06 | SERMAYE GİDERLERİ | 2.514.071,22 | ||
1 | MAMUL MAL ALIMLARI | 321.701,82 | ||
2 | MENKUL SERMAYE ÜRETİM GİDERLERİ | 8.349,77 | ||
3 | GAYRİ MADDİ HAK ALIMLARI | 28.820,03 | ||
4 | GAYRİMENKUL ALIMLARI VE KAMULAŞTIRMA | 1.169.065,45 | ||
5 | GAYRİMENKUL SERMAYE ÜRETİM GİDERLERİ | 658.506,69 | ||
6 | MENKUL MALLARIN BÜYÜK ONARIM GİDERLERİ | 264.574,78 | ||
7 | GAYRİMENKUL BÜYÜK ONARIM GİDERLERİ | 63.052,68 | ||
9 | DİĞER SERMAYE GİDERLERİ | —— | ||
07 | SERMAYE TRANSFERLERİ | 72.595,16 | ||
1 | YURTİÇİ SERMAYE TRANSFERLERİ | 72.595,16 | ||
09 | YEDEK ÖDENEKLER | 735.010,61 | ||
1 | PERSONEL GİDERLERİNİ KARŞILAMA ÖDENEĞİ | 72.466,90 | ||
6 | YEDEK ÖDENEK | 662.543,71 | ||
TOPLAM | 13.900.000,00 |
01 | VERGİ GELİRLERİ | 1.063.537,41.- |
03 | TEŞEBBÜS VE MÜLKİYET GELİRLERİ | 2.439.806,52.- |
04 | ALINAN BAĞIŞ VE YAR. İLE ÖZEL GEL | 1.051.353,37.- |
05 | DİĞER GELİRLER | 6.053.599,65.- |
TOPLAM | 10.608.296,95.- |
Belediyemizin 2018 yılı sonu itibari ile;
S.S.K.+Emekli San. | 10.232.281,23.- |
Maliye | 269.942,84.- |
ÇEDAŞ | 235.152,10.- |
Oka (Orta Ka.Ka.Aj.) | 40.272,04.- |
İller Bankası Kredi | 15.817.188,69.- |
a) Uzlaşma Kapsamında Alınan Krediler | ——–.- |
b)Tem.6.Grupta Yapılandırılan Kre. | 629.007,56.- |
c)Tem. Kanalizasyon Projesi | 11.340.214,79.- |
d)Tem. İçmesuyu Projesi | 3.847.966,34.- |
Belediye Birlikleri | 462.436,47.- |
TOPLAM | 27.057.273,37.- borcu bulunmaktadır. |
2017 yılından devreden tutar | ——- |
2018 yılı Gelirleri | 10.608.296,95.- |
2018 yılı Giderleri | 17.063.326,13.- |
3-MALİ DENETİM SONUÇLARI:
5393 sayılı Belediye Kanununun 25. maddesine istinaden Belediye Meclisince oluşturulan, Denetim Komisyonu tarafından 2018 Bütçe Mali yılı gelir ve giderleri ile bunlara ilişkin hesap kayıt ve işlemlerinin denetimi yapılmış olup, Denetim Komisyonu tarafından düzenlenecek denetim raporu Nisan ayı toplantısında görüşülmek üzere Meclis Başkanlığına sunulacaktır.
5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 41. maddesi ve 5393 sayılı Kanunun 56. maddesi gereği Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkındaki Yönetmelik hükümlerine göre hazırlanan İdare Faaliyet Raporu Nisan ayı Meclis toplantısında görüşülerek, ilgili mevzuat çerçevesinde Sayıştay’a ve İçişleri Bakanlığına gönderilmekte, ayrıca Reşadiye Belediyesi internet sitesinde, ilan panosuna asılmak sureti ile kamuoyunun bilgisine sunulmaktadır.
Belediyemizin Bütçe gelir ve giderleri ile bunlara ilişkin hesap kayıt ve işlemleri düzenli olarak, Sayıştay denetimine gönderilmektedir.
B-PERFORMANS BİLGİLERİ.
1-FAALİYET VE PROJE BİLGİLERİ.
a-İçme Suyu, Atık Su, Kanalizasyon Arıtma, Çöp Toplama tesisi yapımı,
b-Doğalgaz
c-Kelkit Çayı etrafının düzenlenmesi,
d- Kapalı Pazar alanı yapılması,
e- Hayvan Pazarı ve Mezbahane yapılması,
f- Belediye Toplu Konutları yapılması,
g- Kaplıca Evleri yapılması,
ğ- Kapalı otopark ve iş merkezi yapılması,
h- Yaya yolu bulunan 2. köprü yapılması,
ı- Öğretmenevi ve Kültür Sarayı yapılması,
i- Huzurevi yapılması,
k- Fizik tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi yapılması,
IV-KURUMSAL KABİLİYET VE KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ:
A-ÜSTÜNLÜKLER:
1-Hizmet binalarının nitelikli olması
2-Termal kaynakların kullanımında bilgi ve tecrübe birikiminin olması
3-Güçlü bir bilgisayar sistemi
4-Bilinçli harcama yapısı
5-Çalışanların ücretlerini ödeyebilmesi
6-İşçi sayısı
7-Nitelikli ve Dürüst personeli
8-Belediyenin itibarının yüksek olması
9-Güvenilir olması
10-Deneyimli müdürler
1-Yabancı dil bilen personelin olmaması
2-Deprem, sel vb. doğal afetlere hazır olmama
3-Personel harcamalarının bütçedeki oranının yüksek olması
4-Belediye gelirlerinin istenilen düzeyde olmamasına karşın belediyeden beklentilerin fazla olması.
C-DEĞERLENDİRME
Kurumumuz üstünlüklerinin kazandırdığı tüm yeteneklerle zayıf noktalarını kapatarak, ilçe halkına en iyi hizmeti sunmak için çalışmalarına devam etmektedir.
1-Hazine yardımlarının arttırılması,
2-Proje karşılığı yapılan Bakanlık yardım miktarlarının arttırılması,
3-Belediyenin faydalanacağı gelir kaynaklarının çoğaltılması,
CEMİL KILIÇ
BELEDİYE BAŞKANI
ÜST YÖNETİCİNİN
İÇ KONTROL GÜVENCE BEYANI
Üst yönetici olarak yetkim dahilinde;
Bu raporda yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim.
Bu raporda açıklanan faaliyetler için bütçe ile tahsis edilmiş kaynakların, planlanmış amaçlar doğrultusunda ve iyi mali yönetim ilkelerine uygun olarak kullanıldığını ve iç kontrol sisteminin işlemlerin yasallık ve düzenliliğine ilişkin yeterli güvenceyi sağladığını bildiririm.
Bu güvence, üst yönetici olarak sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, iç kontroller, iç denetçi raporları ile Sayıştay raporları gibi bilgim dahilindeki hususlara dayanmaktadır.
Burada raporlanmayan, idarenin menfaatine zarar veren herhangi bir husus hakkında bilgim olmadığını beyan ederim.
28.03.2018
Cemil KILIÇ
Belediye Başkanı
MALİ HİZMETLER BİRİM YÖNETİCİSİNİN BEYANI
Mali hizmetler birim yöneticisi olarak;
Bu idarede, faaliyetlerin mali yönetim ve kontrol mevzuatı ile diğer mevzuata uygun olarak yürütüldüğünü, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasını temin etmek üzere iç kontrol süreçlerinin işletildiğini, izlendiğini ve gerekli tedbirlerin alınması için düşünce ve önerilerimin zamanında üst yöneticiye raporlandığını beyan ederim.
İdaremizin 2018 yılı Faaliyet Raporunun Mali bilgiler bölümünde yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu teyit ederim.
28.03.2018
Hakan ÖZTÜRK
Mali Hizmetler Müdürü
ALO 153
Talep, öneri ve sorunlarınız için hizmetinizdeyiz. Lütfen ALO 153 hattını arayarak bizimle iletişime geçin.